viernes, 3 de abril de 2020

Stay at home - A magic trick, an Easter recipe and an Easter drawing

Goord morning kids!!!!!!!!
Can you do this magic trick? Enjoy the video. Click on the link (enlace).
En la parte de abajo a la derecha al lado del volumen podemos poner los subtítulos si queremos.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/how-videos/how-do-magic-trick


Now, do you like cooking ? 
Watch how to make an adorable Easter bunny cake, so cute that it may just hop off the plate!



Finally let's draw an Easter Chick. Have fun!!!!!!!!




HAPPY  WEEKEND!. SEE YOU ON MONDAY!🐣🐣🐣🐣

via GIPHY

Stay at home 3º

Good morning kids!!!!!!! I hope everyone is fine!
Let's begin with daily routine. Haz click en los enlaces.

https://es.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Daily_routines/writing_du8741bv


https://es.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Daily_routines/Daily_routines_zz34557hz


Now let's review FOOD. Podéis escuchar la canción SNACK TIME y hacer los ejercicios que os proponen debajo.
HAVE FUN!!!!!!!! Haz click en el enlace.



Stay at home 1º

Good morning kids!!! I hope everyone is fine!
Let's begin with WEATHER and ADJECTIVES.





Por último, como llega el fin de semana podéis ver algunos dibujos o series en inglés.
 Estas son las que propone Clan TVE, elegid la que más os guste y HAVE FUN!!!!! 
Haz click en el enlace para verlas.





jueves, 2 de abril de 2020

Stay at home Let's do a craft or workouts or yoga

Easter craft.




Kids workout 2



Let's do some yoga.

MUCHO ÁNIMO EN CASA. SEE YOU TOMORROW!!!


Stay at home 6º

Good morning kids!!!!!!!!!!! I hope you are fine! Let's begin with food.

Enjoy the activity. Haz click en el enlace.



Es muy importante en inglés saber qué comida es contable o incontable. Aquí tenéis un vídeo que lo repasa. Va un poco lento porque dibuja los alimentos. Podéis copiar en el cuaderno las palabras en dos columnas COUNTABLES AND UNCOUNTABLES






Stay at home 5º

Good morning kids!! I hope you are fine. Let's begin with numbers. Remember:


Now click on the link (enlace).
Los dos últimos son los más difíciles. El 9(from 1 to 100)y el 10   (from 100 to 1,000)
https://learningapps.org/view3766580


Finally, can you  write  the numbers? Click on the link (enlace). Yes, you can💪💪💪
https://es.liveworksheets.com/c?a=s&g=5%C2%BA&s=English&t=xyzzfjubdx&l=jy&i=nznut&r=dh

Para estas semanas también podéis hacer un trabajo para repasar el pasado sobre vosotr@s  de pequeños (de 1 a 6 años) en el que contéis cómo erais, lo que más os gustaba comer, o jugar... Os pongo una guía. Cuando no sepáis una palabra podéis buscarla en el traductor de google o en un diccionario. Podéis poner fotos, dibujos y decorarlo lo más bonito posible.

Project: When I was little  (Cuando era pequeño/a)
 
When I was little I was very shy (tímido/a), nervous (nervioso/a), naughty (travieso/a), quiet (tranquilo/a),active (activo/a)...
I loved my  teddy bear/ my doll/ my car/ my robot...
I also liked my ball/ pillow (almohada)...
My favourite food was soup/baby food...
My favourite game was hide and seek (escondite)/playing with my ball...
My favourite toy was my baby born/doll/car...
My favourite place was my bedroom/ the garden...
I loved Loonies songs/Peter Pan's stories...
I also liked "La sirenita" film.
I had many dolls/cars/books/teddies...







Stay at home - Spring



Good morning kids!!! Enjoy the video.

miércoles, 1 de abril de 2020

Stay at home - Challenges and drawing

Finally , enjoy these activities. See you tomorrow and take care (cuidaos).





Stay at home 2º

Good morning kids!!!! Let's review games at school .
Remember the vocabulary: los juegos: play basketball (baloncesto), play a board game (juego de mesa), play cards(cartas), play  computer games (juego de ordenador), play football (fútbol),play  hide and seek (el escondite),  paly hopscotch (la rayuela),  play tag (el pilla pilla)
Haz click en el enlace.
https://es.liveworksheets.com/eg87397rx


Now let's review COLOURS. Haz click en el enlace.

Now let's review NUMBERS. Haz click en el enlace.




Stay at home 4º and 5º

Good morning kids!!!! Today is Wednesday 1st of April 2020.
Let's remember ordinal numbers, days and months with some videos and activities.


Este enlace es para practicar los días de la semana.
https://es.liveworksheets.com/c?a=s&g=4%C2%BA-5%C2%BA&s=English&t=xyzzfjubdx&l=yy&i=tts&r=tf

Este enlace es para practicar los meses del año.
https://es.liveworksheets.com/c?a=s&g=4%C2%BA%20-5%C2%BA&s=English&t=xyzzfjubdx&l=ce&i=ufun&r=za

Now let's review FREE TIME AND HOBBIES
Click on the link (enlace) and have fun.


Stay at home 5º

Good morning kids!!!!!!!Let's do an activity to review the Past Simple of TO BE (ser o estar).

Remember:
Affirmative                                 Negative                       Interrogative
I was                                            I wasn't                           Was I ...?
You were                                     You weren't                     Were you...?
He/she/ It was                             He/she/ It wasn't             Was he/she/ It....?
We were                                      We weren't                       Were we...?
You were                                     You weren't                     Were you...?
They were                                    They weren't                   Were they...?
Click on the link (enlace).
https://es.liveworksheets.com/c?a=s&g=5%C2%BA&s=English&t=xyzzfjubdx&l=iv&i=ftsxn&r=vo


Stay at home 4º, 5º and 6º

Good morning kids!!! I HOPE EVERYBODY is fine at home.
Let's begin with a big challenge. Can you complete the song that you danced yesterday? Elige nivel principiante y luego puedes elegir entre modo escritura o modo selección. Enjoy the activity!!!!!!!!
Click on the link ( enlace).
https://es.lyricstraining.com/en/play/mabel/dont-call-me-up/H0ZDLkEL50#b7c


Enjoy this video about MUSEUMS IN LONDON!!!

martes, 31 de marzo de 2020

Stay at home and have fun

Espero que las actividades de hoy os gusten y acabamos con algunos retos. See you tomorrow and enjoy the activities. Take care (cuidaos), please😉😉😉😉😉



Let's dance!!!!
Let's sing!!!



Stay at home 4º

Good morning kids!!!!!!!!!!
Let's continue with FREE TIME AND HOBBIES. En el primer enlace se repasa el vocabulario y en el segundo podéis hacer una sopa de letras. HAVE FUN!!!!!!!

https://es.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Hobbies/Free_time_zh20020om



¿Os acordáis de este juego? Vamos a repasar las horas. Remember:
_____________ o'clock (en punto) , a quarter past _______ (y cuarto)
half past _______ (y media) y a quarter to (menos cuarto)
Haz click en el enlace. Elige LEVEL ONE.
HAVE FUN!!!!!!!




Stay at home 3º

Good morning kids!!!!!
Today let's review DAILY ROUTINE (rutina diaria). Let's watch a video. Puedes copiar las palabras en un papel.

 Now let's practise DAILY ROUTINE. Haz click en el enlace.

https://es.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Daily_routines/Daily_routine_py8698vv




Stay at home 6º

Good morning kids!!!!!!!! Let's review daily routines and time.Enjoy the activity. Click on the link (enlace).
https://es.liveworksheets.com/c?a=s&g=6%C2%BA&s=English&t=xyzzfjubdx&l=kn&i=dzxnd&r=et

Now let's review FOOD . Click on the link.



Por último vamos a hacer una actividad con THERE IS (hay en singular) y  THERE ARE (hay en plural). Por ejemplo:
 There is a pencil on the table (Hay un lápiz en la mesa).
There are three pencils on the table (Hay tres lápices en la mesa)
La negativa sería THERE ISN'T (No hay en singular) y THERE AREN'T (No hay en plural).Por ejemplo:
There isn't a pencil on the table (No hay un lápiz en la mesa).
There aren't three pencils on the table (No hay tres lápices en la mesa)
La interrogativa sería IS THERE...? (¿Hay...? en singular) y ARE THERE ...? (¿Hay...? en plural).Por ejemplo:
Is there  a pencil on the table? (¿Hay un lápiz en la mesa?).
Are there  three pencils on the table? (¿Hay tres lápices en la mesa?)
¡ÁNIMO , TÚ PUEDES! Haz click en el enlace.



lunes, 30 de marzo de 2020

Stay at home 6º

Let's make sentences about clothes. Haz click en el enlace y elige el topic WEARING que sale en la pantalla. Luego tendrás que ordenarlas palabras correctamente.https://www.gamestolearnenglish.com/phrase-maker/


Stay at home 5º and 6º

Good morning kids!!!!!!!!!
Today let's review The time. Remember:
What time is it?

Haz click en el enlace para repasar.

Another game. Choose the topic Time and HAVE FUN!!!!




Another challenge.  Let's play PASAPALABRA. Haz click para jugar. HAVE FUN!!!!





Stay at home 2º

Good morning kids!!!!!! Let's review The house. You can copy the words on a paper.





Finally let's review the family.
 El primer enlace es para repasar el vocabulario y el segundo  es un MEMORY GAME.
HAVE FUN!!!!!!!!!!!

https://anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm




Stay at home - 1º and 2º

Good morning kids!!!! Today let's review colours and shapes.  Puedes copiar las palabras en un papel para repasarlas y también dibujarlas y pintar las formas (shapes) de muchos colores.



Imágenes, fotos de stock y vectores sobre Kids Drawing Shapes ...  Now let's draw  cute animals from simple shapes. Easy animals drawing tutorial step by step. Have fun!!!!! Do you remember the name of the animals??



Finally let's play a memory game with numbers from one to ten. Haz click en el enlace para jugar.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/archived-word-games/find-the-pairs/numbers-1-10



Stay at home - Let's visit London

Enjoy this video.

Stay at home - Wash My Hands

Good morning kids!!!!! Espero que tod@s estéis bien y tengáis mucha salud, fuerza y alegría.

Remember, these days WASH YOUR HANDS!!!!!!!!!!!!